قوانین و

مقررات

قوانین و مقررات

ماده ۱ - تعاریف و اصطلاحات

اصطلاحاتی که در این قوانین و مقررات به کار رفته است دارای معانی مشروح زیر است:

۱-۱- شرکت: شرکت توسعه و فناوری امین پردازش که نسبت به ارائه خدمات هزاردارو اقدام می‌کند.

۱-۲- هزاردارو: خدماتی نرم‌ افزاری که توسط شرکت به منظور خدمات دارویی ارائه می‌شود.

۱-۳- اپلیکیشن: نرم افزار متعلق به شرکت که به منظور استفاده از خدمات هزاردارو، حق استفادۀ موقت از آن برابر شرایط قراردادی و سند حاضر به کاربران اعطا می‌گردد.

۱-۴- کاربر: شخصی حقیقی یا حقوقی است اعم از متصدی داروخانه و مشتری که از طریق اینترنت به اپلیکیشن هزاردارو متصل و از خدمات نرم افزاری هزاردارو بهرمند می‌شود.

۱-۵- کاربران: در این سند کاربر متصدی داروخانه، یا مالک داروخانه و یا پزشک که از این به بعد سفیر سلامتی گفته میشود و کاربر بیمار به همراه هم با نام کاربران استفاده می‌شوند.

۱-۶- سفیر سلامتی: شخص حقیقی است که در اپلیکیشن داروخانه و پزشک هزاردارو به منظور دریافت درخواست و ارائۀ خدمات ثبت ‌نام کرده ‌است.

۱-۷- کاربر بیمار: :شخص حقیقی یا حقوقی است که در اپلیکیشن بیمار هزاردارو به منظور ارسال درخواست خدمات دارویی- درمانی ثبت‌ نام کرده‌اند.

۱-۸- حساب کاربری: حسابی است که اشخاص برای استفاده از خدمات هزاردارو در اپلیکیشن هزاردارو ایجاد کرده‌اند.

۱-۹- کیف پول : مبلغی است که سفیران سلامتی در حساب کاربری خود به منظور دریافت درخواست شارژ می شود. این مبلغ به صورت پرداخت از طریق سامانۀ بانکی طبق شرایط و مقررات حاضر منظور و محاسبه خواهد شد.

۱-۱۰- اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربران در اختیار هزاردارو قرار داده می‌شود اعم از اطلاعاتی که به صورت مستقیم از سوی کاربران وارد می‌شود و همچنین اطلاعاتی که به صورت خودکار و در نتیجۀ بهره برداری از خدمات هزاردارو در اختیار شرکت قرار داده می‌شود، مانند اطلاعات مربوط به خدمات دارویی-درمانی اعم از نوع داروی درخواستی- محل مبدا بیمار – نوع بیماری کاربران بیمار و غیره.

۱-۱۱- قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران : قانون اساسی، قوانین عادی، آئین نامه های اجرایی، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و کلیه ضوابط قانونی حاکم بر انجام موضوع قرارداد.

ماده ۲ - حساب کاربری

۲-۱- کاربران با ثبت نام در هزاردارو و همچنین با هر بار استفاده از خدمات هزاردارو می‌پذیرند که قوانین و مقررات جاری هزار دارو را به صورت کامل مطالعه کرده و با اطلاع کامل از شرایط و معانی آن پذیرفته‌اند. این قوانین و مقررات ممکن است در طول زمان تغییرکند و بنابراین استفادۀ مستمر کاربران از اپلیکیشن به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.

۲-۲- برای استفاده از خدمات هزاردارو لازم است که هر کاربر بیمار اعم (شخص حقوقی) یک حساب کاربری در اپلیکیشن بسازد. تنها اشخاصی که بیش از ۱۸ سال سن و واجد اهلیت قانونی باشند می‌توانند اقدام به ساختن حساب کاربری در اپلیکیشن کنند. برای استفاده از خدمات هزاردارو کاربر مذکور باید نام، نام خانوادگی، شماره همراه خود را در اپلیکیشن هزاردارو ثبت کند و برای تکمیل پروفایل نیاز است کاربر بیمار در صورت تمایل تصویر پرسنلی خود را بارگزاری کرده و جهت آشنایی بیشتر پزشک و داروخانه با وضعیت سلامت وی ، پرونده پزشکی خود را تکمیل نماید.

۲-۳- کاربران می‌پذیرند اطلاعات خواسته شده را به صورت صحیح و به‌ روز در اپلیکیشن وارد کنند و مسئول عدم صحت اطلاعات اعلام شده شخص کاربران می‌باشند. در صورت اثبات خلاف این موضوع، شرکت مجاز به پیگیری قضایی و قانونی نزد مراجع ذیصلاح می‌باشد.

۲-4- هر شخص با توجه به مدارک هویتی تنها می‌تواند یک حساب کاربری به عنوان سفیر سلامتی یا کاربر بیمار بنا به مورد در اپلیکیشن داشته باشد.

۲-5- مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری اشخاص حقیقی در اپلیکیشن یا سایر خدمات مربوط به هزاردارو انجام می‌شود به عهدۀ کاربران، بنابه مورد، است. بنابراین مسئولیت بیماران غیر از کاربر نیز، که با استفاده از حساب کاربری وی از خدمات هزاردارو استفاده می‌نمایند، کاملا متوجه خود کاربر بیمار می‌باشد.

۲-۷- مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ کاربران است. در صورت مفقود شدن یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر مذکور موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاع‌رسانی به شرکت انجام نشده است، مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و می‌شود به عهدۀ وی خواهد بود.

۲-۸- کاربران حق ندارند به اشخاص حقیقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهند یا حساب خود را به شخص حقیقی دیگری منتقل کنند.

۲-۸- کاربران حق ندارند به اشخاص حقیقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهند یا حساب خود را به شخص حقیقی دیگری منتقل کنند.

۲-۹- در شرایط خاصی ممکن است از کاربر بیمار برای استفاده از خدمات، درخواست احراز هویت شود، در چنین شرایطی اگر کاربر بیمار اطلاعات کافی در اختیار شرکت قرار ندهد، شرکت می‌تواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائۀ خدمات به کاربر بیمار خودداری کند.

۲-۱۰- ممکن است بنا به مورد و حسب صلاحدید و تشخیص شرکت، از کاربران درخواست اطلاعات تکمیلی، ارائه مدارک و یا اصلاح اطلاعات موجود گردد. در این صورت کاربر مورد درخواست، متعهد به ارائه اطلاعات و یا اصلاح اطلاعات درخواستی در مدت اعلام و درخواست شده از سوی شرکت خواهد بود. در غیر این صورت شرکت می‌تواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائۀ خدمات به کاربر مذکور خودداری کند.

ماده ۳ - استفاده از هزاردارو

۳-۱- کاربران متعهد می‌شوند در حین استفاده از خدمات هزاردارو از ارسال دارو بدون تایید نسخه امتناع کنند.

۳-۲- با استفاده از خدمات هزاردارو کاربران می‌پذیرند و موظف می‌باشند که از هزاردارو برای انجام هیچ فعالیت غیر‌قانونی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران یا خلاف شرع یا مخالف با عرف جامعه استفاده نکنند. کاربران حق ندارند از داروهایی که حاوی عناصر مخدری است بدون نسخه پزشک خریداری و یا بفروش برسانند.

3-3- کیف پول در اپلیکیشن هزاردارو جهت شارژ حساب برای درخواست از طرف بیماران می باشد و جنبه درآمدزایی نداشته. کاربران داروخانه پس از نصب اول اپلیکیش 3 درخواست اول را رایگان دریافت نموده و پس از آن به ازای هر 10 درخواست 5000تومان شارژ می کند.

۳-۴- کاربران متعهد می‌شوند هیچ‌گاه از خدمات هزاردارو به صورتی که به هزار دارو صدمه‌ای وارد کند استفاده نکنند. در صورتی که کاربران نسبت به سوءاستفاده از امکانات فراهم شده در خدمات هزاردارو در جهت منافع شخصی و یا آسیب اعم از مادی و یا معنوی به منافع شرکت اقدام نمایند، شرکت ضمن داشتن حق قطع خدمات و غیرفعال نمودن حساب کاربری، مجاز خواهد بود با مراجعه به مراجع قضایی و یا سایر مراجع ذیصلاح قانونی نسبت به مطالبه جبران خسارات وارده اقدام نماید.

۳-۵- کاربران می‌پذیرند که شرکت ممکن است از ارسال پیامک، ایمیل و یا Push Notification به عنوان راه ارتباطی شرکت با وی استفاده کند. کاربران می‌توانند درخواست کنند که ارسال این پیام‌ها قطع شود اما می‌پذیرند که با انصراف از دریافت این پیام‌ها، ممکن است در استفاده از خدمات با مشکل مواجه شوند و یا اطلاعات مقتضی بموقع به ایشان نرسد.

۳-۶- شرکت ممکن است کدهایی به منظور هدیه به سفیران سلامت ارائه کند که با وارد کردن این کدها در نرم‌افزار، کیف پول آنها شارژ می شود. نحوۀ ارائه این خدمات و تعیین مهلت استفاده از آنها، منوط به تشخیص و صلاحدید شرکت بوده و در صورت عدم تعلق کدهای مذکور، کاربر بیمار حق طرح هیچگونه ادعا و اعتراضی را در این خصوص نخواهد داشت.

۳-۷- کاربران می‌پذیرند که اجازۀ انتقال یا فروش کدها را به اشخاص دیگر ندارند. همچنین کاربران مجاز نیستند این کدها را به صورت عمومی منتشر کنند - حتی اگر شرکت در فضاهای عمومی به نحوی که در دسترس عموم است، این کدها را منتشر کرده باشد - مگر اینکه شرکت رسماً این اجازه را به آنها داده باشد.

۳-۸- کاربر بیمار می‌پذیرد رزرو آنلاین تنها جهت پرداخت داروی مورد نظر بوده و در صورتیکه تا 5 ساعت پس از واریزی، وی به داروخانه مراجعه نکند درخواست کنسل و پس از 48 ساعت مبلغ واریز شده از طرف شرکت عودت میگردد.

۳-۸- کاربر بیمار می‌پذیرد رزرو آنلاین تنها جهت پرداخت داروی مورد نظر بوده و در صورتیکه تا 5 ساعت پس از واریزی، وی به داروخانه مراجعه نکند درخواست کنسل و پس از 48 ساعت مبلغ واریز شده از طرف شرکت عودت میگردد.

۳-۹- سفیر سلامتی می‌پذیرد کدهایی که جهت هدیه ی شارژ کیف پول به وی داده می‌شود، ممکن است منقضی شوند. از آنجایی که شرکت برای ارائه این کدها هزینه ای از سفیران سلامت دریافت نمی‌کند، این حق برای شرکت محفوظ است که مبلغ یا درصد تاثیر این کدها را حتی پس از انتشار آنها تغییر دهد یا در صورت لزوم آنها را باطل کند. همچنین درصورتی که شرکت تشخیص دهد که استفاده از این کد به دلیل خطای فنی یا تخلف صورت گرفته و یا غیر قانونی بوده است می‌تواند این کدها یا اعتباری که در نتیجۀ استفاده از آنها به حساب کاربر اضافه شده است را باطل یا حذف کند.

۳-۱۰- مسئولیت تامین اینترنت و سخت‌افزار لازم و همچنین پرداخت هزینه‌های مربوط به آنها برای استفاده از خدمات هزار دارو به عهدۀ کاربران است.

۳-۱۱- کاربر بیمار می‌پذیرد هنگام مراجعه خود و یا اطرافیان به داروخانه ، حتما با نسخه ای که تصویر آن برای داروخانه ارسال شده است رجوع کند.

۳-۱۲- کاربران متعهد می‌شوند پس از اتمام خدمات درمانی توسط پزشک منزل از هیچ بخش از اطلاعاتی که در نتیجۀ استفاده از خدمات هزار دارو ، از سفیران سلامت یا بیماران کسب کرده‌اند، هیچ‌گونه استفاده‌ای نکنند. طبعاً ذخیره کردن اطلاعات بیماران یا سفیران سلامت در دستگاه تلفن همراه یا به هر شیوۀ دیگر نیز مغایر با قوانین هزار دارو خواهد بود. همچنین کاربران متعهد می‌شوند در طول دریافت خدمات درمانی، فقط در شرایط ضروری از اطلاعاتی که از سفیران سلامت یا بیماران در خدمات هزار دارو ارائه شده است استفاده کنند. استفادۀ کاربران از این اطلاعات باید مطابق با عرف جامعه و قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد. در هر صورت اطلاعات مذکور به صورت امانت در اختیار کاربران قرار گرفته است و در صورت نقض تعهدات مذکور، شرکت مجاز به پیگیری حقوقی و کیفری موضوع خواهد بود.

۳-13- کاربران متعهد به رعایت همۀ قوانین اسلامی، شرعی، اخلاقی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران از جمله رعایت حجاب مناسب در هنگام درخواست پزشک منزل( سفیران سلامت) هزار دارو هستند.

۳-14- کاربران می‌پذیرند و اعلام می‌دارند که متن حریم خصوصی هزار دارو را مطالعه کرده و مورد قبول ایشان است.

۳-15- کاربران می‌پذیرند که هزار دارو خدمات حمل دارو را شامل نمی شود بلکه تنها خدمات نرم‌افزاری است که ارتباط بین سفیران سلامت و بیماران را جهت ت اطلاع از موجود بودن دارو در نزدیکترین داروخانه را فراهم می‌کند. در خدمات هزار دارو سفیر سلامت مختار است یک درخواست را بپذیرد یا رد کند.

۳-16- خدمات هزار دارو ممکن است با مشارکت خدمات شرکت‌های دیگری ارائه شود که شرکت هزار دارو کنترلی روی آنها ندارد. در چنین شرایطی کاربران می‌پذیرند که این خدمات، قوانین استفاده و مقررات مختص خود را دارند و هزار دارو مسئولیتی در خصوص قوانین و خدمات این شرکت‌ها ندارد.

۳-17- از آنجایی که ممکن است از طریق حساب کاربری کاربر بیمار، بیمار به غیر از کاربر بیمار از خدمات هزار دارو استفاده نمایند، مسئولیت پرداخت هزینه‌های مترقبه و همچنین هر گونه مسئولیت قانونی ایشان نسبت به کاربر سفیر سلامت و شرکت متوجه کاربر بیمار می‌باشد و بدین ترتیب کاربر مذکور مربوطه نسبت به شرکت دارای مسئولیت تضامنی می‌باشند.

۳-18- کاربر مشتری متعهد می شود که به هیچ عنوان با حساب کاربری خود برای اشخاص زیر ۱۸ سال بدون حضور خود درخواست ارسال ننماید. در غیر اینصورت چنانچه پس از پذیرش درخواست سفر و عزیمت کاربر داروخانه به نقطۀ مبدا، داروخانه مواجه با مورد فوق شود، مکلف به لغو (امتناع از انجام) سفر بوده و مسئولیت جبران خسارات وارده و هزینۀ سفر برعهدۀ کاربر مشتری است.

ماده ۴ - هزینه ها و پرداخت

۴-۱- کاربر بیمار می‌پذیرد امکان استرداد هزینه‌هایی که وی به شرکت می‌پردازد وجود ندارد.

۴-۲- کاربر بیمار می‌پذیرد هزینۀ دارو از طرف شرکت مشخص می‌شود و پس از تعیین قیمت از طرف سفیر سلامت اعتراضی نسبت به هزینۀ دارو نمی‌تواند داشته باشد.

۴-3- کاربر بیمار می‌پذیرد هزینۀ حق ویزیت از طرف شرکت مشخص می‌شود و پس از تعیین حق ویزیت که مبلغ ثابتی است اعتراضی نسبت به هزینۀ آن نمی‌تواند داشته باشد.

۴-4- پرداخت هزینۀ دارو یا حق ویزیت فقط از طریق روش‌هایی که توسط هزار دارو مشخص می‌شود، می‌تواند صورت گیرد. این روش‌ها عبارتند از: پرداخت آنلاین و یا پرداخت حضوری.

۴-5- کاربر بیمار می‌پذیرد هیچوقت درخواست به هزار دارو ارسال نکند مگر اینکه قصد استفاده از خدمات هزار دارو را داشته باشد. کاربر بیمار اگر پس از ارسال درخواست پزشک و پذیرش درخواست توسط یک سفیر سلامتی(پزشک) ، درخواست را لغو کند و سفیر سلامتی (پزشک) به محل بیمار رسیده باشد ، وی متعهد به پرداخت 30% مبلغ حق ویزیت سفیر سلامتی می‌باشد و یا شرکت مجاز خواهد بود نسبت به پیگیری آن اقدام نماید. در صورت تکرار این عمل برای بار دوم حساب کاربری مسدود خواهد شد.

۴-7- کاربر بیمار می‌پذیرد خدمات هزار دارو صرفا نزدیکترین داروخانه است و نمی تواند جهت ارسال هر گونه دارویی درخواست ارسال نماید. در غیر اینصورت چنانچه پس از پذیرش درخواست و ارسال دارو توسط متصدیان داروخانه صورت پذیرد تمامی مسئولیت ها و عواقب آن بر عهده کاربر داروخانه می باشد و هزاردارو و شرکت هیچ مسئولیتی را قبول نمی کند.

ماده ۵ - مسئولیت هزار دارو

۵-۱- شرکت با تمام امکانات خود از جمله مرکز تماس ۲۴ ساعته، واحد رسیدگی به شکایات و فرآیند میانجیگری تمامی تلاش خود را جهت رضایت کاربران، رفع اختلافات ایجاد شده در زمان ارائه و استفاده از خدمات هزار دارو بین کاربران، و ایجاد صلح و سازش فی مابین آنها می‌کند.

۵-۲- شرکت با استفاده از نظارت‌های خود و انجام نظرسنجی از کاربران بیمار در انتهای فرآیند درخواست تلاش می‌کند خدمات با کیفیت مطلوب به کاربران ارائه دهد.

۵-۳- شرکت تلاش خود را جهت فراهم نمودن امکان استفاده از خدمات نرم‌افزاری خود توسط دستگاه‌های کاربران محترم می‌کند اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همۀ دستگاه‌ها یا همۀ شبکه‌های ارتباطی (اینترنت، شبکۀ تلفن‌ همراه و (… نخواهد داد.

۵-۳- شرکت تلاش خود را جهت فراهم نمودن امکان استفاده از خدمات نرم‌افزاری خود توسط دستگاه‌های کاربران محترم می‌کند اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همۀ دستگاه‌ها یا همۀ شبکه‌های ارتباطی (اینترنت، شبکۀ تلفن‌ همراه و (… نخواهد داد.

۵-۴- تمامی اطلاعات کاربران به عنوان اطلاعات محرمانه نزد شرکت محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده مگر برابر تصمیم مقام ذیصلاح قضایی. بنابراین در صورت درخواست و صدور دستور مقتضی از سوی مراجع قضایی، شرکت مکلف به ارائۀ اطلاعات کاربران به مراجع مذکور می‌باشد.

۵-۵- چنانچه هر یک از کاربران هزار دارو در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شوند برابر شرایط فوق می‌توانند شکایت خود را از طریق مرکز تماس ۲۴ ساعته و واحد رسیدگی به شکایات هزار دارو مطرح و شرکت پیگیری لازم و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات بعمل خواهد آورد.

۵-۶- جهت اطلاع بیشتر کاربران با نحوه و شرایط ارائۀ خدمات هزار دارو و استفاده از نرم‌افزار‌های مشتری و داروخانه ، همۀ اطلاعات مورد نیاز کاربران توسط هزار دارو در نرم‌افزار قرار داده شده است و اشخاص می‌توانند با مراجعه به قسمت مذکور و مطالعۀ آنها کاملا با شرایط ذکر شده و خدمات هزار دارو آشنا شوند. همچنین همکاران ما در مرکز تماس به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی هر گونه ابهام و سوال کاربران هستند. لازم به توضیح است که ارائه اطلاعات کاربری صرفا از طریق اپلیکیشن امکان پذیر است و به منظور حفظ امنیت اطلاعات کاربران و اصل محرمانگی ارائه اطلاعات کاربری به خود کاربر و اشخاص ثالث به صورت تلفنی و حضوری مقدور نیست.

۵-۷- مسئولیت هزار دارو فقط در فرضی است که کاربر بیمار از طریق اپلیکیشن هزار دارو درخواست سفر ارسال کرده است و کاربر داروخانه و یا کاربر پزشک نیز این درخواست را پذیرفته است. لذا اگر کاربر بیمار و سفیران سلامت (کاربر داروخانه و یا کاربر پزشک ) که در اپلیکیشن هزار دارو ثبت نام کرده‌اند خارج از اپلیکیشن با یکدیگر بر انجام خرید دارو بصورت آنلاین و ارسال آن توافق نمایند هیچ گونه مسئولیتی متوجه شرکت نخواهد بود.

ماده ۶ - مسئولیت کاربران

۶-۱- مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب به ارسال دارو بخصوص داروهای حساس) و قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال کاربران) باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و شرکت هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت و شرکت می‌تواند ضمن غیر فعال کردن حساب کاربری متخلف، از طریق مراجع ذیصلاح، اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی شرکت به عمل آورد.

۶-2- کاربر داروخانه متعهد می شود پس از دریافت هزینه دارو بصورت آنلاین و یا در صورتیکه کاربر بیمار دارویی را رزرو کرده است تا (5 ساعت ) پس از درخواست دارو را به مشتری دیگری بفروش نرساند.

ماده 7 - موارد فنیو

7-۱- کاربران حق ندارند هیچگونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد (Source Code) نرم‌افزارهای هزار دارو شامل دیکامپایل(Decompile) ، مهندسی معکوس(Reverse Engineering) یا فعالیت‌های مشابه انجام دهد، مگر اینکه اجازۀ چنین کاری به صورت قانونی صادر شده باشد.

7-۲- کاربران مجاز نیستند با استفاده از روش‌های Framing یا Mirroring یا روش‌های دیگر نسخۀ دیگری از خدمات هزار دارو را روی سرورهای دیگر ارائه کنند. همچنین کاربر مجاز نیست در نرم‌افزار هزار دارو یا در روش ارائۀ خدمات تغییر یا اخلالی ایجاد کند.

7-۳- کاربران حق ندارند نرم‌افزار یا اسکریپتی با هدف ایندکس گذاری (Indexing)، مطالعه یا هر گونه فعالیت داده‌کاوی روی خدمات اجرا کنند.

7-۴- کاربران حق ندارند هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیر متداول به هیچ بخش از سامانۀ هزار دارو یا سامانه‌های مرتبط با هزار دارو انجام دهند.

ماده 8 - محتوای تولید شده توسط کاربران

8-1- شرکت ممکن است در شرایطی به کاربران اجازه دهد که در وب سایت، نرم‌افزار موبایل و یا سایر بخش‌های این سامانه، عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایل‌های مشابه منتشر کنند. مالکیت هر مطلب (شامل متن، عکس، فایل صوتی، فایل تصویری و …) که به این شکل در خدمات ثبت شود همچنان متعلق به کاربران خواهد بود. اما با ثبت آنها در خدمات‌ مرتبط به هزار دارو کاربران این حق را به هزار دارو می‌دهند که آنها را در هر مکان و هر زمانی به صورت دیجیتال یا چاپی برای هر نوع کاربردی منتشر کند. همچنین شرکت مجاز است حق انتشار این مطالب را به اشخاصحقیقی یا حقوقی دیگر منتقل کند.

ماده 9 - قطع خدمات

9-1- شرکت در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد حضور یک کاربر (بیمار یا داروخانه یا سفیر سلامتی) می‌تواند برای شرکت یا سایرین خطرناک باشد یا مطلوب نباشد، طبق صلاحدید و تشخیص خود حق حذف دسترسی کاربر مذکور به خدمات هزار دارو را دارد. در این صورت، کاربر حق طرح هیچگونه ادعا و یا اعتراضی را نخواهد داشت.

ماده 10 - توافق از راه دور

10-۱- کاربران توافق می‌کنند جهت مبادلۀ آسان اطلاعات، همۀ تغییرات و الحاقیه‌های قوانین و مقررات حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، ارسال اخطاریه و ابلاغیه‌های مربوط به شرکت، از طریق سامانه هزار دارو بعمل آید و کاربران ضمن پذیرش اطلاع از شرط و روند اجرایی آن موافقت خود را نسبت به اعمال شرط مذکور اعلام می‌کنند.

10-۲- مسئولیت حفظ و حراست از حساب کاربران برعهدۀ کاربر مذکور بوده و وی ضمن پذیرش این مسئولیت، همۀ داده پیام‌های صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده پیام‌های ارسال شده از ناحیۀ نامبرده غیر قابل استماع و مردود است.

10-۳- کاربران می‌پذیرند هر گونه رویه، اشکال، عبارات مبین تائید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیام‌های صادره از طرف شرکت به منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب می‌شود و هر گونه ادعائی نسبت به امضا و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است.

10-۴- کاربران با عضویت در خدمات هزار دارو قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سامانۀ رایانه‌ای و الکترونیکی اعلام می‌کنند.